la aşa elevi, aşa profesori! Şi vice-versa :)

Facem noi mişto de tinerele speranţe ale ţării, care au deja drept de vot şi împerechere oficială, pentru cum se prezintă la terminarea liceului, dar parcă puţină atenţie merită şi cei care ar fi trebuit ori să-i convingă că merită să pună burta pe carte, ori să-i dea afară, mai devreme, din sistem. Nu de alta, dar văzând rezultatele examenului de definitivat, îţi vine să te-ntrebi cum s-ar fi descurcat unii dintre profesori dacă ar fi trebuit să dea probele de la bac.

Numai ce s-a domolit hohotul de râs naţional la aflarea noilor producţii literar-psihologico-filosofice, sau perle, în limbaj popular, ale candidaţilor la maturitate, că suntem puşi în situaţia de a ne mai scărpina o dată în creştet, cu ochii mari, neştiind dacă să ne amuzăm copios sau să plângem. Pentru că, de data asta, nu mai putem plimba responsabilitatea de la părinţi la elevi, de la ei la şcoală, apoi la guvern şi la regimul ceauşescu. Căci dacă nici aşa numiţii dascăli nu sunt singurii vinovaţi pentru halul în care s-au prezentat la definitivat, nu ştiu cine e…

Aşadar, din 7.400 de candidaţi la proba scrisă de limba română, doar 6.651 au fost în stare să predea lucrarea. Restul s-au gândit, probabil, că e mai bine s-o şteargă cu coada-ntre picioare, decât să ia unu. Ei bine, mai puţin de jumătate dintre aceştia au şi promovat! Adică doar 3.181, ceea ce înseamnă 47,83%. E adevărat că profesorii au fost nevoiţi să ia 8, nu 6, ca elevii lor, dar chiar şi aşa, rezultatele sunt îngrijorătoare şi le explică, într-o oarecare măsură, pe cele ale generaţiilor de aur din ultimii ani.

Şi, ca să avem un tablou complet al nivelului unora dintre cei chemaţi să educe viitorimea ţării, să citim câteva din perlele lor, de data aceasta :)

– Eminescu era prieten cu Creangă. Geniu la geniu trage. Eminescu și Creangă mergeau la puștoaice, după miere, erau iubitori de frumos prin satele Moldovei, unde se dezvoltau în mod absolut natural femei splendide, neştiutoare de carte. Din mierea iubirii lor cu Eminescu se trage cele mai frumoase poezii de dragoste…

– În istoria românilor mişună specii târâtoare de politicieni. Au împuşcat, au jefuit şi pe toţi ia unit furăciunea. Dar niciunul nu a avut ce să facă pentru ţară, se rostogoleşte în groapă Burebista de ruşine…

– Râurile şi apele care îşi desfăşoară curgerea pe teritoriul României vin din subteran către suprafaţă şi au locuri bine stabilite prin care susură, numite bazine. Accea e matca lor…

– Munţii Carpaţi se împart în mai multe bucăţi. Au ape şi podişuri şi ţin până unde începe câmpia.

– The poet was extremely (nu ştiu cum se zice precoce) shy…

– Avea o privire în ochi care te făcea să nu te aţinteşti spre ea, să nu te uiţi direct în direcţia ei, ci pe lângă ea, pe lângă conturul ei.

– A desenat excremente lângă diploma de Bacalaureat. Atât de lipsită de valoare e bucata de hârtie care te bagă în facultate

– … că Mihail Cogâlniceanu a dat drumu la ţigani din lesă, că părea la vremea aia o idee bună, nu ca azi. I-a zis şi Alexandru Ioan Cuza: “Bă, nu e bine”.

– … deoarece Eminescu era sensibil fatalmente şi evisceramente din naştere, avea o boabă din măreţia divină, era Isusul poeziei româneşti, ne-a mântuit pe toţi cu poezia lui

Mai e ceva de spus? :)

PS. Dacă vreţi să vă amuzaţi, citiţi aici, aici şi aici, perlele elevilor.

Categorii: timeless, viaţa cetăţii
 
      Ţi-a plăcut?
Şi împarte cu prietenii tăi! Facebooktwitter

Vrei să fii informat rapid despre noile postări de pe blog? Simplu! Abonează-te la newsletter!
  •  

    Ai un comentariu de făcut? Be my guest!

    Nu voi aproba apariţia comentariilor nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar. Și, desigur, nici pe a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine, ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!


    Dacă ai cont de Facebook, poți comenta în acest box. Dacă nu, ai altă opțiune mai jos:

    [fbcomments]

    Dacă nu ai cont de Facebook, folosește acest formular:


    1. Amploarea si vehementa comentariilor la articolul acesta imi reconfirma necesitatea de a initia o dezbatere nationala pe tema invatamantului – o sa zici, Radule ca am idei putine si fixe :) Accept interpretarea asta si te provoc in continuare la actiune :) Si asta pentru simplul fapt ca sunt increzator in puterea oamenilor inteligenti din tara asta. Nu e nevoie decat de comunicare pentru a declansa un proiect necesar ca aerul pentru viitorul copiilor si nepotilor nostri.

    2. Acum o săptămână a decedat sora mea, la 70 de ani, profesoară de limba română. M-au impresionat două foste eleve ale ei care mi-au spus, una că a învățat-o ”gramatică pe pâine”, iar cealaltă a scris pe bentița de la flori: ”Ultimul buchet DOAMNA PROFESOARĂ”. Se pare că mai există puțini profesori cum a fost sora mea. Păcat, mare păcat.

    3. Socotesc, fără enfază, că vina o poartă “goana după bani” amajorităţii universitarilor apăruţi după 1990 ca “hribele” după ploaie. veleitarism la nivel naţional, în toate domeniile vieţii sociale.Caracteristică evidentă în toate domeniile: Dorinţa de înavuţire cu orice preţ!

    4. Eu vă spun doar să vă uitaţi pe structura subiectelor şi apoi vă invit sa comentaţi. Domnule Herjeu, vă respect şi vă citesc toate articolele deoarece sunt afiliat la toate variantele de Facebook pe care le promovaţi dar nu sunt, în cazul acesta, de acord cu dumneavoastra. Părerea mea este că era prea mult şi prea alambicat şi prea multa metodică şi prea multă psihopedagogie (versus cunoştinţe propriu-zise) şi prea puţin timp pentru nişte tineri cu 1-2 ani experienţă. Şi nota 8 a fost un prag dificil având în vedere gradul de dificultate al subiectelor şi timpul alocat. Şi fără examenele orale… cum a fost în anii anteriori. Mulţi viteji se arată acum dar era mai simplu de luat 7 în varianta anterioară. P. S. 1 Am Gr. did. I şi nu mă interesează personal examenul asta (asta ca să opresc unele comentarii) dar mă enervează idioţenia unora şi încercarea de a lovi din nou în “dascăli” (sistemul de învăţământ). P.S. 2 O întrebare: Cum e un profesor de 7.90 şi cu o inspecţie de 10 versus unul de 8.00 cu o inspecţie de 9??? Just asking…

      1. De ce nu sunt comentate si alte aspecte gen:olimpici,probleme reale ale scolilor,ale cadrelor didactice care se confrunta cu o saracie de nedescris si care intr-adevar muncesc fara sa ironizeze, ,demni,modesti,fiindca stiu ca actuala societate nu le ofera absolut NIMIC!!!!!!Adevaratele valori,sunt plecate demult din tara,iar cele care au mai ramas ,se sufoca pe zi ce trece, cu vulgaritati,minciuni,mizerii de tot felul si se intreaba daca mai apuca o amarata de pensie,dupa 40 de ani de munca si daca clacheaza,cum se vor descurca cu 500-600 lei pensie de boala!(cazuri autentice)Abordati va rog, latura reala a invatamantului si nu cea cu tenta demna de o schita din Caragiale,fiindca ne-am cam saturat de satira de prost gust vehiculata peste tot in mass-media!!!De ce nu scrieti unde sunt cei 25%(in realitate50%)furati din salariile si asa mizerabile ale cadrelor didactice,de birocratia dusa la apogeu din actualul sistem de invatamant ,despre orice altceva,care sa reflecte adevarata situatie a adevaratelor cadre didactice!!!!

    5. Poate ca suna pesimist dar parerea mea este ca am pierdut demult trenul in care ne puteam urca , pentru a mai incerca sa corectam raul din noi , din scoala, din societate . Voi veni cu un exemplu care s-ar putea sa nu aiba legatura cu tema , dar , in spatele cuvintelor ce le voi scrie , se va putea vedea cam unde suntem noi , societatea de azi . Si ma refer le mult mediatizatul furt al tablourilor de catre sleahta aceea de dobitoci : daca O MAMA poate considera normal ca progeniturile ei sa fie vanzatori de placeri carnale, le acopera hotia , arzand tablouri de valoare , CE MAI ASTEPTAM NOI DE LA ACEASTA SOCIETATE ??? Si in completare, la tema : PROFESOARA SUPRAVEGHETOARE LA BACALAUREAT ROSTESTE C U E M F A Z A LA TELEVIZOR : ” UNII ARE VOIE SA COPIE, ALTII N-ARE VOIE . …… Vivat profesores !?!