eMag-ul și lipsa de informare

Mi-a trebuit o boxă cu bluetooth pentru telefon. Deși știu că nu are cele mai mici prețuri, de obicei caut prima dată pe eMag, pentru că are o varietate mare de produse. Și, după ce găsesc ceva interesant, caut produsul în alte magazine online și, în 98% din cazuri, găsesc și cumpăr mai ieftin decât acolo. Zis și făcut, după o cercetare minuțioasă, m-am decis ce vreau. O boxă la 68 de lei. Iau indicativul și dau search pe internet. O mai găsesc pe câteva site-uri, evident mai ieftină.. Dar, dacă adăugai transportul, ajungeai cam la nivelul eMag. Și m-am gândit că mai bine fac un drum până la poșta de lângă mine, care are contract cu eMagul, și o iau la prețul de pe site.

Când am început procedurile de achiziție online,  descopăr, însă, că îmi adaugă și eMag-ul, automat, 16 lei pentru curier. Cu totul, 84 de lei! Dau să selectez ca metodă de livrare ”ridicarea personală” și mi se spune că nu se poate, că produsul e vândut, de fapt, de un alt site, shopU, care o să mi-l trimită. Să mergem direct acolo, zic, de ce să mai pierd vremea cu intermediarul? Și ce descopăr? Nu numai că același produs costă 42 de lei (!!!!), dar, în cazul în care l-aș fi comandat de la ei, transportul era 10 lei (!!!!). Cu totul, 52 de lei. Dar stai! Asta nu e tot! Atenție! :) Puteam să-l ridic din magazinul lor fără niciun cost suplimentar!

Moment în care n-am mai priceput nimic. Deci eMag câștigă de pe urma celor cărora le e lene sau nu-i duce capul să caute ceva pe net intre 75 și 100% din valoarea unui produs pe care, de fapt, nu-l cumpără, nu-l depozitează și nu-l livrează? Doar pentru că îl pune pe site? Și ia comision până și pe transportul pe care nu îl asigură el, ci celălalt magazin???

Am primit un telefon și am înțeles cum stă treaba! eMag funcționează și pe post de Mall în care vin și vând alți comercianți, care-și stabilesc singuri prețurile. De aceea mi s-a părut corect să modific textul, aducând corecțiile de rigoare. Dar așa cum i-am spus și domnului care m-a sunat, consider în continuare că eMag e în culpă pentru slaba informare a clienților privind toate aspectele sesizate de mine. Și că, atât timp cât își întrebuințează brandul solid pentru a intermedia afacerile altora, poartă și responsabilitatea pentru eventualele asocieri între brand și experiențele negative, așa cum am avut eu.

De aceea, până marii jucători din piață se vor decide să fie ultratransparenți, oferind clienților, chiar cu riscul de a-i pierde, informațiile necesare pentru a cumpăra la cel mai mic preț, las vizibil acest articol ca un îndemn de a fi foarte atenți când vreți să cumpărați ceva de pe net.

Iată și precizările aduse prompt de eMag:

„Platforma eMAG Marketplace funcționează ca un mall online, în care mai mulți comercianți își listează și vând propriile produse pe site alături de produse vândute direct de eMAG. Toată politica de preț și de transport (și durata livrării) rămâne în responsabilitatea sellerului, la fel cum orice comerciant din orice mall își stabilește singur prețurile. Clienții au acces în pagina produsului, precum și în pagina partenerului la informații legate de seller.”

Categorii: specimene şi mentalităţi
 
      Ţi-a plăcut?
Şi împarte cu prietenii tăi! Facebooktwittergoogle_plus

Vrei să fii informat rapid despre noile postări de pe blog? Simplu! Abonează-te la newsletter!
  •  

    Ai un comentariu de făcut? Be my guest!

    Nu voi aproba apariţia comentariilor nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar. Și, desigur, nici pe a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine, ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!


    Dacă ai cont de Facebook, poți comenta în acest box. Dacă nu, ai altă opțiune mai jos:



    Dacă nu ai cont de Facebook, folosește acest formular: