despre firesc, sau de ce trebuie evidențiat când dai de el

Eram supărat pe cei de la ALTEX de vreo 9 ani. De când am vrut să cumpăr un home cinema dintr-un magazin de-al lor de la Obor și, după ca m-am asigurat la telefon că mai au pe stoc, m-am dus până acolo. M-au lăsat să aștept vreo jumătate de oră înainte de a-mi aduce din depozit un produs vai de mama lui, uzat și plin de praf, care fusese expus pe raft, probabil. Mi-am promis atunci că nu le mai calc pragul niciodată. Și m-am ținut de cuvânt până deunăzi. Ei bine, spre surprinderea mea, nu-mi pare rău că am făcut-o!

Dimpotrivă, mă bucur că le-am dat prilejul ”să-și spele păcatele” :) Și, mai important, că am ocazia să mai și apreciez un comerciant român, că m-am săturat de (criticat) stilul mioritic cvasigeneral de făcut afaceri, în profund dispreț și dezinteres față de client.

Pe scurt, căutam pentru mama un prăjitor de pâine. Și, așa cum fac mereu, ”scotocesc” tot netul în căutarea celei mai bune combinații calitate/preț. Ca să fiu foarte sincer, în majoritatea cazurilor, ALTEX nu e pe lista ”finaliștilor”. De data asta, însă, un Tefal era redus cu 30%. După ce m-am asigurat că noul preț este sub cele de pe alte site-uri, l-am comandat și l-am și achitat online. A doua zi primesc un mail prin care eram informat că produsul nu mai e pe stoc, dar pot să-mi aleg altul, pentru care să nu plătesc nimic suplimentar. Ei îmi sugerau un Philips, cu vreo 30 de lei mai mult. Eu am ales tot un Tefal, identic cu primul, doar că are carcasa de inox, mai scump cu vreo 50 de lei față de cel comandat inițial. După câteva minute mi-a sosit un al doilea mail în care mi se confirma că voi primi noul prăjitor ales, la prețul plătit deja de mine. And guess what? L-am și primit a doua zi!

Ați mai auzit așa ceva? Eu nu, nu în România! De aceea am și fost nerăbdător să povestesc așa pățanie incredibilă! Nu ai ocazia în fiecare zi să te întâlnești cu Firescul în raporturile cu afaceriștii români!

Ceea ce, însă, ar trebui să dea mult de gândit atât magazinului pomenit mai sus cât și celorlalte, este reacția prietenilor mei de pe facebook. Aproape toți au încercat să mă convingă că e o mașinațiune, o țeapă, o șmecherie prin care eu să ”fiu convins” să iau un produs nevandabil. Niciuna dintre variante nu stă logic în picioare, dar oamenii sunt ferm convinși că ceva se ascunde în spatele unui gest neîntâlnit pe meleagurile noastre. Ceea ce spune mult despre încrederea pe care o au românii în achizițiile online și de ce acestea sunt la un nivel atât de scăzut la noi, comparativ cu alte țări.

PS. Alții spun că, de fapt, gestul magazinului se datorează numelui meu. Eu nu cred, din mai multe motive. Și aș fi extrem de dezamăgit dacă m-aș înșela!

PPS. Așa cum ați observat, această postare nu e marcată cu (P). Deci nu e publicitate, ci doar un gest normal din partea mea, de a evidenția lucrurile bune, atunci când le-ntâlnesc, nu doar de a mă plânge de cele rele.

Categorii: specimene şi mentalităţi, timeless, viaţa cetăţii
 
      Ţi-a plăcut?
Şi împarte cu prietenii tăi! Facebooktwitter

Vrei să fii informat rapid despre noile postări de pe blog? Simplu! Abonează-te la newsletter!
  •  

    Ai un comentariu de făcut? Be my guest!

    Nu voi aproba apariţia comentariilor nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar. Și, desigur, nici pe a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine, ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!


    Dacă ai cont de Facebook, poți comenta în acest box. Dacă nu, ai altă opțiune mai jos:

    [fbcomments]

    Dacă nu ai cont de Facebook, folosește acest formular:


    1. Eu am fost fript de doua ori cu Altex. Odata cu o imprimanta care imediat ce am cumparat-o a trebuit sa o duc in service ca nu functiona. Iar de curand am comandat un sistem PC care mi-a sosit fara sa vada placa video suplimentara dupa instalare Windows. Mi-au spus ca trebuie sa-l trimit in service la Bucuresti (locuiesc in Botosani). In service l-au tinut 3 saptamani, iar cand l-am primit era rezolvata problema cu placa, dar avea carcasa indoita rau in zona CDR. Am renuntat sa mai contactez pe cineva, deoarece imi era practic sila de astfel de oameni. Il folosesc si azi asa indoit, deoarece daca il desigilez sa-l indrept pierd garantia .
      Dar am promis ca in viata mea nu mai cumpar de la ei, chiar daca le ofera pe gratis. Mi se face sila cand aud acest nume. Imi pare rau ca spun asta.