a sosit (din nou) sezonul perlelor la bac!

Şi-a venit din nou bacul peste bieţii tineri ai României, terorizaţi, ca de obicei, de acest sistem odios care-i obligă nu doar să meargă la şcoală, dar să şi înveţe. Deschisul unei cărţi, cititul unei poezii şi chiar gânditul liber se dovedesc a fi îndeletniciri din ce în ce mai dificile şi, în final, mai inutile. Supăraţi că nu sunt întrebaţi din meniul de la McDonalds sau cum e treaba cu curcubeul din cerul gurii, că nu sunt puşi să descrie întâlnirea de la capatos dintre gonflabilă şi muşchiuleţ, că nu pot descrie cum trebuie ţinute buzele când faci un selfie, cei pe care, cu mândrie patriotică, îi numim “viitorul ţării”, s-au răzbunat, umplând paginile cu perle. Luaţi de vă amuzaţi. Sau de plângeţi :)

– Luceafărul este o stea puternică dar de fapt era el Eminescu o căuta pe Veronica Micle, cât de mult o iubea pe săraca fată

– Rolul interogaţiilor retorice e să-ţi răspundă cineva când nu ştii unele lucruri. Doar că nu te aude nimeni, întrebarea e doar de design

– Ion de Eminescu are influenţe balzaciene, ce le împrumută de la Proust

– Rolul verbelor la imperfect e să înţelegem că autorul era la început şi nu scria chiar grozav.

– Cătălin a luat-o în luntre pe Cătălina şi s-au iubit în mijlocul lacului sub privirile Luceafărului care era gelos

– Două motive literare sunt că scriitorul e talentat şi că n-are servici, aşa că scrie şi vinde romanele

– Fineţea petalelor şi firavitatea florii reprezintă cât de delicate sunt femeile şi că trebuie umblat cu grijă când le ţinem în palme

– Luceafărul nu le dădea pace celor doi şi tot le băga beţe în roate, dar până la urmă s-a văzut că iubirea învinge, iar Luceafărul şi-a văzut de treaba lui

– O secvenţă temporală este când omul se uită la ceas. Dacă se uita la o hartă era o secvenţă spaţială şi dacă punea o muzică era o secvenţă auditivă

– Cătălin nu face niciun sacrificiu în schimbul iubirii, el o priveşte în mod normal, natural fapt ce se întâmplă numai oamenilor comuni

– Tinerii din ziua de azi suferă de obezitate sau alte boli din cauza subnutriţiei

– Titlul operei poate fi interpretat din punct de vedere astronomic precum o stea aproape de pământ, foarte strălucitoare care poate fi văzută cu ochiul liber

– Luceafărul, dornic de răzbunare, îi prinde pe cei doi îndrăgostiţi şi îi învăluie în ura pe care acesta a cuprins-o fiind trădat de Cătălina

– Rolul cratimei e să arate mai frumos pe hârtie expresia. Dacă era să scriem ‘şin semne’, era prea înghesuit

– Riga Crypto era o ciupearcă cam dură, faţă de băieţelul ei lapona Enigel

– Promovarea stilului de viaţă sănătos este aşa ca să mai facă unii nişte bani, dar eu cred că eşti sănătos când mănânci ce îţi place. Mai repede mă îmbolnăvesc când mănânc ceva ce nu-mi place decât o shaorma

– Verbele la imperfect sunt împrumutate de poeţi de la olteni că ei spun cu învăţai, fusei, mâncai. Şi au impresia că sunt mai şmecheri dacă le scriu în textele lor

– Leoaica l-a muşcat pe romancier de cap şi de ochi mai târziu

– Cele 2 trăsături ale genului epic sunt: oasele dureroase, personaje şi epitetul ,,soarele rece”

– Majoritatea fructelor nu se consumă împreună cu legume, din cauza acidităţilor conţinute de către amândouă

– Nu înţeleg de ce avem poezie când toţi copiii au zis că nu le place poezia. Doar aşa ca să luăm note mici!

Bonus! De la fraţii noştri de peste Prut!

  • Tuberculoza poate fi tratată cu medicamente de unică folosinţă.
  • Amfibiile şi reptilele fac parte din Rectul Animal
  • Metoda de profilaxie a organismului – de evitat plimbările dese la spital.
  • Cromozomii se ţin de pielea omului, când asudă ei ies, când se răceşte intră, şi atunci e durere mare.
  • Amfibiile se aseamănă cu reptilele pentru că ambele iubesc, se înmulţesc.
  • Hormonii sunt substanţe biologice ce asigură să faci sex.
  • Rudimente la om – mâinile şi degetele.
  • Calculoza renală apare de la relaţii sexuale impuse.
  • Nici într-un caz după alimentaţie nu trebuie de făcut efort fizic, e nevoie să se odihnească mâncarea.
  • Rog să nu atrageţi atenţia la nebuniile mele şi acordaţi-mi o şansă, vreau să intru la Academia de Poliţie.
Categorii: diverse
 
      Ţi-a plăcut?
Şi împarte cu prietenii tăi! Facebooktwitter

Vrei să fii informat rapid despre noile postări de pe blog? Simplu! Abonează-te la newsletter!
  •  

    Ai un comentariu de făcut? Be my guest!

    Nu voi aproba apariţia comentariilor nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar. Și, desigur, nici pe a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine, ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!


    Dacă ai cont de Facebook, poți comenta în acest box. Dacă nu, ai altă opțiune mai jos:

    [fbcomments]

    Dacă nu ai cont de Facebook, folosește acest formular:


    1. Eu, sincer sa fiu, nu am inteles ce era gresit in raspunsul ala cu secventa temporala, spatiala si auditiva, si nici in cel imediat urmator despre descrierea lui Catalin care nu face nici un sacrificiu pt iubire, si priveste iubirea in mod natural asa ca oamenii comuni.

      1. Pentru ca intr-o poezie secventa temporala nu are nici o legatura cu uitatul la ceas

    2. Perlele de la bac….as vrea si eu sa vad o analiza a acestei situatii . As vrea sa vad ca cineva competent – in tara asta- merge pana la cauza, pentru ca” perlele” sunt un efect. Din cate stiu eu, dupa terminarea clasei a VIII-a toti elevii, indiferent de medie, sunt repartizati- computerizat- in licee. Multi au medii sub 5.00. Acesti copii termina liceul. Oobligatoriu. Si merg la bac.,cei care mai merg…unde scriu…perle. Cine este de vina? Copiii? Parintii? Scoala? Societatea? capatos? McDonalds?
      As vrea sa mai stiu cui foloseste- in tara asta sau oriunde- sa citeasca perlele unor astfel de copii. Ce ne aduce BUN? Eu nu vad decat picaturi de dispret, durere, ura, desconsiderare, lipsa de speranta pentru viitor… PENTRU CE? Chiar trebuie sa ne inconjuram numai de rau, picurand in sufletele noastre, zi de zi , durerea, uratul din jurul nostru sau din noi?
      Hai sa facem ceva potrivit pentru copiii astia, ca noi suntem in masura sa le oferim o cale potrivita nivelului lor. Nu toti au inteligenta scolara si nici capacitate de a invata tot ce stiu cei care rad de ei.
      Cine sunt cei care rad? Profesorii lor? E tragic!

      1. Sunt mai multi factori-cauza, de regula combinati si in ordinea urmatoare:
        – gradul de inteligenta al copilului
        – educatia primita (sau nu) de la parinti si mentalitatea acestora
        – incompetenta (sau compromisurile) profesorilor
        – legislatia deficitara
        – criza de valori din societate
        Publicarea perlelor foloseste in primul rand pentru a trage un semnal de alarma. Amuzamentul este un efect colateral.
        Invatamantul obligatoriu este de 10 clase. E cam greu sa oferi “o cale potrivita nivelului lor” cat timp parintii (care de multe ori au pretentia de la copii sa le compenseze lor viata) nu tin seama de ceea ce pot (sau nu) copiii si nici nu-i intereseaza sa afle, pentru ca ei au stabilit deja ca trebuie sa fie specialisti IT/directori de companii/doctori docenti etc, in orice caz sigur ceva cu facultate. Nu considera ca orice munca cinstita, indiferent de nivel, merita respect, prin urmare pun presiune la orice nivel pe scoala care, in conditiile actuale (de subfinantare si calitate de personal) accepta din ce in ce mai multe compromisuri, ajungand astfel la examenul de bacalaureat elevi care in mod firesc nu si-ar avea locul acolo.

    3. Nuuu, ce sa comentezi? Te apuca spaima si jalea cand vezi ce se intampla….Guvernantii din ult. 25 de ani ar trebui drastic trasi la rasp. pentru dezinteresul criminal fata de invatamant….Si cate ar fi de spus…Ma gandesc ca multe dintre somitatile (cu ghilimele, desigur) din Parlament si nu numai, nu ar face fata unor exam. de nivelul bacalaureatului, sau chiar de niv. “capacitatii”!!! Ei cum au ajuns acolo??? Si, uite, asa raul incepe de sus si de multa vreme. Cu amicitie, P.P.