de Black Friday se ieftineşte IQ-ul!

Anul trecut, şi eu, ca orice român naiv, am crezut că am preluat de la americani nu doar numele, ci şi specificul tradiţiei de Black friday. Că se vor face reduceri pe bune, mari cât să justifice tot tam-tam-ul provocat de prima ediţie românească. Aşa că, după ce-am venit de la studio, am stat până pe la 3 noaptea pe net, în speranţa că vreunul dintre siturile marilor magazine online îşi va reveni şi va afişa şi altceva decât scuzele că noi suntem prea mulţi şi ei prea români ca să se fi sigurat că nu le crapă imediat serverele! Nu s-a-ntâmplat, aşa că am mers la somn!

A doua zi, nerăbdător, am deschis laptopul. Ura!!! Siturile erau funcţionale! Am descoperit curând că explicaţia stătea în epuizarea mega-super-extra ofertelor! Evident, milioane de români făcuseră un Revelion anticipat, cu mâna pe mouse şi cu ochii la cartea de credit, ca să cumpere… ei bine, orice! Am zis să văd şi eu ce-am pierdut! Şi-am aflat că tocmai ratasem să dau aceiaşi bani pe care i-aş fi dat cu o săptămână în urmă, pe un produs megaieftinit acum. Sau să economisesc vreo 20-30 de lei pentru un televizor ieşit de multişor din rândul noutăţilor şi care, afară, în zile normale, costă cam cu 20% mai puţin ca la noi, în Black Friday. Aş fi nedrept dacă n-aş spune că au existat, cel puţin oficial, şi produse bune, reduse temeinic, dar care, surpriză, surpriză, s-au epuizat în timp ce situl era căzut. Probabil, mulţi români dăduseră o fugă la magazinul real, la 3 dimineaţa, l-au găsit deschis şi au ras tot.

Pentru că Domo anunţase că va prelungi vinerea până duminică, sâmbătă, când am presupus că s-a mai dus nebunia, am mers cu mama să-şi ia un frigider. Cu reducere, nu-i aşa? A şi găsit unul care i-a plăcut, cu congelator mare, mai ieftin cu peste 5 sau 600 de lei faţă de preţul obişnuit. Că doar e Black Friday! Trăiască! Hip, hip, hurray, cum ar zice exportatorul de tradiţie! Dar pentru că nu m-am născut ieri la New York, am decis să merg acasă, să dau o căutare pe net după acelaşi frigider şi, dacă nu-l găsesc la bani mai puţini, să mă întorc să-l iau de la Domo. Nu numai că am găsit mai ieftin decât cel megaredus din magazin, dar situl respectiv nici măcar nu participa la Black Friday!

Aşa că, ţinând cont de experienţa personală cu Vinerea Neagră, anul acesta m-am relaxat şi urmăresc amuzat extrapublicitatea care se face… unor ipotetice reduceri. Desigur, preţul publicităţii e suportat tot din profitul rezultat în urma vânzărilor cu megarieftiniri, dar cine are timp să se gândească la aşa ceva? Plus că, la cată tevatură se face, ai zice că toţi comercianţii români mor de nerăbdare să-şi dea produsele la preţuri de nimic. Practic, doar pretextul le lipsea!!!!

Şi mă întreb, în frenezia care i-a cuprins pe retailerii noştri să dea, practic, pe de-a moaca, tot ce au în galantare, de la calculatoare la spaţii de publicitate, de la aparate foto la bilete la concerte…, oare instalatorii, coafezele, vânzătorii de shaorma… n-or vrea şi ei să adere la această iniţiativă lăudabilă a ieftinirilor incredibile? Nu de alta, dar mă aştept ca, la cât de disperaţi sunt să-i prostească pe proşti, o să ajungă să ne ofere bani, doar ca să luăm să luăm produse de la ei!

Şi o ultimă idee… Implicarea prostituatelor autohtone în “sărbătoarea” pe cale să devină naţională, Vinerea Neagră, i-ar da acesteia o cu totul nouă semnificaţie :))

Categorii: timeless, viaţa cetăţii
 
      Ţi-a plăcut?
Şi împarte cu prietenii tăi! Facebooktwitter

Vrei să fii informat rapid despre noile postări de pe blog? Simplu! Abonează-te la newsletter!
  •  

    Ai un comentariu de făcut? Be my guest!

    Nu voi aproba apariţia comentariilor nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar. Și, desigur, nici pe a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine, ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!


    Dacă ai cont de Facebook, poți comenta în acest box. Dacă nu, ai altă opțiune mai jos:

    [fbcomments]

    Dacă nu ai cont de Facebook, folosește acest formular:

    Leave a Reply to zetu Cancel reply


    1. Ok, ceea ce spui tu acolo nu e decat pe jumatate adevarat.
      BF-ul de anul trecut a-nsemnat un singur magazin, Emag. E singurul care a avut reduceri pe bune, e singurul care a stat cazut mai putin de-o ora. Ca-ti vine sau nu sa crezi, ei bine, m-am trezit la 5 dimineata, asa cum o sa fac si maine dimineata, si-am luat o masina de spalat redusa de la 1.299 la 799 plus alte acareturi mai ieftine, unele reduse cu 50%. Si reducerea era pe bune, caci toate preturile le-am verificat inainte pe alte site-uri. Tine minte si-acum o plasma 3d de 120 parca, redusa de la vreo 4.600 de lei la 2.999. Am ezitat s-o iau pana-n 12 si bineinteles ca s-a lichidat stocul.

      Cred ca ar trebui totusi o minima documentare inainte de a arunca in eter astfel de pareri. Nu contest, multe din magazinele mici fac fel si fel de tertipuri pentru a afisa reduceri inchipuite, dar nu si emag. Uite acum spre exemplu domo, am inteles ca au dat drumu la ceva reduceri inainte de BF, de 1h au site-ul cazut :)). Ce-o sa se intample maine cand or sa vina grosu clientilor?

      Dupa parerea mea, spre deosebire de ceilalti emagul joaca in alta liga. Dovada stau cifrele de anul trecut http://blog.emag.ro/2011/11/black-friday-ora-18/

      1. Cred ca n-ai citit tot textul. Mai documentat decat sa ma uit pe situl lor si sa vad, anul trecut, toate reducerile, nu stiu cum puteam fi. Asa cum am spus, au fost si cateva oferte pe bune, dar au disparut rapid. Si situl lor a stat cazut multe ore, cel putin 3, pana m-am culcat eu.
        Da, trebuia sa fac precizarea ca ma asteptam ca reducerile sa fie si pentru produse accesibile, nu pentru televizoare de 1000 de euro, pe care nu si le pot permite multi nici macar super-reduse. Iar emagul e printre cele mai scumpe magazine online. Plus ca legea le interzice sa reduca pretul de vanzare sub cel de achizitie. Asta spune enorm despre adaosurile lor comerciale!

        1. Site-ul celor de la emag nu stiu sa fi fost cazut in noaptea dinaintea Black Friday. Ce stiu in schimb e ca trezindu-ma la 5, cand stiam ca se da drumu la promotia de BF site-ul a functionat relativ bine pana pe la un 9-10 cand au aparut pe televiziuni primele stiri. Culmea ca majoritatea reducerilor erau la produsele relativ ieftine, pana-n 1.000 de lei. Stocurile s-au epuizat pana undeva in 11-12, cand cei de la emag le-au resuplimentat.