da’ de ce trebuie toţi să termine 12 clase?

59%! Atâţia au trecut bacul. Uau! Să destupăm şampania! Unii sunt aproape orgasmatici! A crescut numărul absolvenţilor. Ura! Suntem pe calea cea bună! Suntem pe dracu! Nu spunem ce e mai important. Că, din cei aproape 200.000 de elevi care au terminat clasa a 12-a, un sfert nu s-a prezentat la examen! La nicio probă!

Eu, recunosc, am o problemă mai ales cu aceştia din urmă. Cu ei şi cu cei care îi ţin în şcoală “cu forţa” sau cu indolenţă, până când se pot spăla pe mâini de ei Cu toţi cei care joacă acest teatru penibil şi găunos “de-a şcoala”. Voi vă prefaceţi că ne predaţi şi că vă interesează dacă am înţeles şi asimilat ceva, noi ne prefacem că venim pe la liceu ca să fim atenţi la ce spuneţi voi acolo. Iar părinţii se prefac, la rândul lor, că-şi educă urmaşii şi au grijă ca trecerea acestora prin şcoală să nu fie ca al raţelor prin apă! Toată lumea iese în câştig: cadrele didactice îşi iau salariile, condiţionate aberant de numărul de elevi, şi dau meditaţii aceloraşi elevi pe care ar trebui să-i pregătească la clasă, directorii îşi fac relaţii printre rudele hahalerelor nelăsate repetente, părinţii pasează responsabilitatea şi au pe cine da vina pentru eşecurile odraslelor, iar acestea din urmă mai stau niţel prin cluburi şi malluri pe banii babacilor.

De ce? De ce trebuie trecuţi clasa, chiar dacă nu merită? De ce trebuie să închidem ochii şi să perpetuăm această şaradă falimentară pentru societatea românească? Ok, înţeleg, îi ţinem în şcoală până când cineva va fi în stare să le explice, şi ei vor ajunge la cvasimaturitatea necesară pentru a înţelege la ce e bună cartea. Dar la 16 ani, gata! Au depăşit vârsta la care încep să lucreze cu noţiuni, sau cel puţin aşa susţin psihologii, deci ar cam trebui să fie în stare să înţeleagă că ei nu fac un favor nimănui că se trezesc dimineaţa şi, din când în când, trec pe la liceu ca să-şi salute amicii, să defileze în noile ţoale de firmă, să se laude cu noul iphone şi să fumeze în vreun colţ.

Nu sunt în stare să asimileze un minim de informaţii? Asta e, cu genetica nu te joci! Nu vor s-o facă? La muncă! La săpat şanţuri! De ce trebuie finanţată nesimţirea? Mai mult. O astfel de abordare ar avea efecte benefice şi asupra celor care chiar vor să înveţe. Un număr mai mic de elevi ar duce la scăderea celui al dascălilor. Deci ar rămâne în sistem cei mai pregătiţi şi dedicaţi profesiei. Banii, veniţi din impozite, ar putea fi folosiţi mai judicios pentru salarii decente şi pentru dotări de secol 21. Iar cei care n-au ce căuta acolo să-şi găsească un loc în care să nu mai încurce pe nimeni, ci, dimpotrivă, să poată fi utili societăţii.

Statul ar trebui să-ţi garanteze accesul la educaţie, nu dreptul de a-ţi bate joc de sistemul de învăţământ şi de banii luaţi din taxele celor care muncesc pentru a-ţi crea ţie condiţii să înveţi. Nimeni n-ar trebui să fie obligat să cotizeze pentru ca emisiunile tabloide să se poată lăuda şi cu telespectatori “cu 12 clase”!

PS. Pentru că cineva m-a certat pentru PS-urile mele adresate proştilor, am renunţat. Dar se vede treaba că făceam bine. Aşadar: proştilor, nicăieri în textul de mai sus nu se spune că TOŢI profesorii sunt la fel, că TOŢI directorii de licee sunt la fel, că NICIUNUL din cei care nu s-au prezentat la examen n-o fi avut vreun motiv întemeiat, altul decât că n-a învăţat!

Categorii: timeless, viaţa cetăţii
 
      Ţi-a plăcut?
Şi împarte cu prietenii tăi! Facebooktwitter

Vrei să fii informat rapid despre noile postări de pe blog? Simplu! Abonează-te la newsletter!
  •  

    Ai un comentariu de făcut? Be my guest!

    Nu voi aproba apariţia comentariilor nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar. Și, desigur, nici pe a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine, ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!


    Dacă ai cont de Facebook, poți comenta în acest box. Dacă nu, ai altă opțiune mai jos:

    [fbcomments]

    Dacă nu ai cont de Facebook, folosește acest formular:


    1. Absolut de acord cu intregul continut al articolului. Din pacate, greseala vine de acasa, de la parinti, in cea mai mare parte, nu de putine ori. Acea invatatoare Dana Blandu, mi se pare ca asa o chema, este un produs 100% al parintilor, care sunt dornici sa isi dea copiii la o “scoala de fite” unde, asa cum spunea si respectiva, sunt pretentii. Din pacate, nu privind calitatea invatamantului. Disciplina si culturii muncii lipseste total in Romania. Pustanii sunt in mare masura convinsi ca doar “fraierii” muncesc iar munca este clar pentru “fraieri” or ei nu sunt fraieri…

    2. TOATA LUMEA VORBESTE IN SPATZIUL PUBLIC DE DEZAVANTAJELE MAJORE DE A FI PROFESOR ( LEAFA MICA , STRESS , SCOLI NEANTRATZINUTE..ETC..) NIMENI ..DAR NIMENI NU ZICE DE FACILITATZILE ” FARA NUMAR ” PE CARE LE AU TOTZI INVATZACEII NEAMULUI..SI IN COMUNISM SI ACUM ( CAM 60..80 DE ORE DE MUNCA PE LUNA ! SAMBETELE SI DUMINICILE INTOTDEUNA LIBERE (.VALABIL SI IN COMUNISMUL DE CARE ABIA AM TRECUT ) , VACANTZE ( SI NU CONCEDII..ASA CA ORICE OM AL MUNCII DIN ROMANIA ) PLATITE ! PLECARI IN TABERE SI EXCURSII ( CA SUPRAVEGHETORI ) NEPLATITE ! ( ADICA PLATITE DE ELEVI SI PARINTZII ACESTORA ) ! MAJORITATEA SUNT ( MAI NOU ) SUPRAVEGHETORI LA TOATE ALEGERILE , LA BAC , LA TOT FELUL DE EXAMENE ( CU ROST SI FARA ROST ) PLATITE ! DIN 21 DECEMBRIE PANA IN 10 IANUARIE CEL PUTZIN VACANTZA ( ROMANII MERGEAU SU DE CRACIUN SI DE PASTE SI DE 31 DECEMBRIE .LA MUNCA ) ..SI NU LE AMINTESC PE RESTUL FACILITATZILOR..PENTRU CA DOAR PENTRU ACESTEA AM ARGUMENTE LEGALE ! NU TOTZI ! DAR MAJORITATEA ” MUNCITORILOR ” DIN INVATZAMANT SI-AU ALES ” VOCATZIA ” ASTA DOAR PENTRU ACESTE .” CHINURI !..?” SA SE FACA TESTE VOCATZIONALE PENTRU ACESTE MESERII..CARE IMPLICA MUNCA CU ” MATERIALUL UMAN ” ALTFEL ..O SA FIE SI MAI RAU..IN VIITORUL NU FOARTE INDEPARTA ! DOAR ATAT MAI VREAU SA ZIC..;- INVATZAMANTUL NU E SINGURUL DOMENIU DE ACTIVITATE IN CARE FUNCTZIONEAZA METODA ” HAI SA NE PLANGEM ” !! SA NU ZICA LUMEA..CA NE MERGE PREA BINE ! SI CAM STIU CE ZIC..MACAR DESPRE INVATZAMANT !

      1. te rog , fa tot posibilul si fa si tu un an munca asta , numai asa ca s a poti beneficia d e multiplele avantaje. vorbim dupa !!!

      2. Si eu vorbesc in spatiul public despre dezavantajele majore de a fi profesor pentru ca am lucrat 36 de ani la catedra si sunt oripilata de prostiile pe care le citesc aici.Activitatea mea s-a desfasurat partial inainte si partial dupa ’89.N-am avut niciodata simbete libere,comunistii nu ne-au lasat nici duminica in pace,aveam tot felul de activitati obligatorii ca sa nu-i lasam pe copii la biserica iar numarul de ore lucrate nu se numara nicidecum in numarul de ore petrecute la catedra.Mii de caiete de corectat,lectiile de pregatit,planificari si planuri de lectie(denumite pompos intr-o vreme “proiect de tehnologie didactica”),vizite la domiciliu,sedinte cu parintii,multe alte activitati pe care cei din afara sistemului nu le cunosc si habar n-au despre existenta lor iar in ce priveste concediile platite de parinti -sunt sublime dar lipsesc cu desavirsire.Eu n-am fost NICIODATA in vreo excursie sau tabara si am auzit cu urechile mele amenintarile unui inspector:”Sa nu indrazniti sa va aduceti propriii copii in tabara!”-suna frumos,nu-i asa?Nemaivorbind de raspunderea extraordinara pe care si-o asuma cei care trebuie sa aiba grija de cel putin 20 de copii,mai ales ca unii parinti nu sunt in stare sa-si supravegheze propriul copil(sau copii).Nu stiu si nu inteleg ce va imaginati si in privinta meditatiilor.Cine dracu’ credeti ca are bani sa-si mediteze copilul la toate materiile?!Stiti care este numarul materiilor studiate?Stiti care sunt acele materii la care se cer meditatii?Asta in orasele mari,ca in cele mici pur si simplu abia daca au matematicienii,profesorii de fizica si de romana ceva de lucru pe acasa dar nu v-as dori sa incercati dupa o zi grea la scoala sa o luati de la capat dupa-amiaza cu meditatii,ca nu stiti ce efort presupune asta.Iar cine crede ca suntem coplesiti de spagi si cadouri va doresc sa traiti din ce mi s-a dat mie intr-o viata de om.Adica NIMIC pentru ca am considerat inacceptabil sa iau bani sau orice foloase necuvenite de la elevii mei.Am lucrat pe bani foarte putini pentru ca mi-am iubit elevii nu pentru asa zisele “avantaje” pe care si le imagineaza cei care habar n-au de obligatiile noastre profesionale. In rest,voie buna.

    3. Sunt necesare schimbari radicale in sistemul de invatamant. Finlanda e aproape de noi. Ne-ar putea ajuta mult dl prof. Solomon Marcus si nu numai domnia sa.

    4. OOOOOF CE GENERATIE VINE DIN URMA!!….STIU CA AI MARE DREPTATE RADU!! SI AM SA-TI SPUN; DESI VEI RADE SIGUR…..: PE VREMEA MEA DACA UNUL DIN CATEVA CLASE CADEA LA BAC. TOATA LUMEA FACEA FRONT COMUN SA-L AJUTE SA IA IN TOAMNA!!….SI DIN FERICIRE DOAR DOI AU CAZUT LA BAC.DIN GENERAIA MEA PENTRU CA ERAU IN SPITAL; UNUL OPERAT DE APENDICITA SI UNUL CU APRINDERE LA PLAMANI…..ERA SPORTIV SI BAUSE APA DUPA MECIUL DE BASCHET!!….DECI AVEAU MOTIVE INTEMEIATE!! DAR ACUM…..NU NE VINE SA CREDEM CE SE INTIMPLA!!!!!……DOAMNEEEE O SA FIM O NATIUNE DE INCULTI??…..ASTA ESTE VIITORUL CARE VINE DUPA NOI??……BIATA NOASTRA ROMANIE…..CE O SA FIE!!….CE O SA FIE CU BIATA NOSTRA ROMANIE CU ACESTA GENERATIE PIERDUTA IN NEPASARE SI NESIMTIRE!!…..PENTRU NOI EXAMNELE ERAU LA FEL DE IMPORTANTE CA VIATA!!….NU NE VA FI BINE DELOC CU ASA GENRATIE VIITOARE!!…..PACAT!!….CA NU AU DELOC AMBITIE!!….ROMANIA NU CERD CA-SI VA MAI REVENI VREODATA!!…..PACAT!!!!!…..

    5. Ma simt obligat s[ pun o intrebare (retorice, evident !): nu “unde ni-s zapezile de altadata” ci UNDE SUNT SCOLILE PROFESIONALE ? In Ger5mani, in anul 1996 o scoala de meserii dura patru ani. Noi le-am desfiintat si am infiintat LICEE ba teoretice ba informatice etc. Si din liceul actual ce iesi ? NIMIC.
      In alta ordine de idei: nepoata mea a absolvit filologia la Babes-Bolyay, specializarea romana-engleza, aceea cu patru ani. M-a mirat nespus ura impotriva profesiei de dascal-invatator-profesor. Nici-un coleg-colega din anul sau NU A ALES PROFESIA DE PROFESOR. Niciunul. Studentii vorbeau cu mare dispret despre aceasta profesie. Asa ca ce sa ne mai miram de invatamantuil nostru romanesc. Probabil ca vrem sa punem in practica genialele concluzii ale lui Radulescu Motru: noi, romanii VREM SA FIM toti PRESEDINTI, toti PARLAMENMTARI, toti SEFI. Parafrazand, probabil ca toti vrem sa fim profesori universitari, sigur ca fara a invata sau a citi ceva – doar avem INTERNET, ce naiba !