da’ de ce trebuie toţi să termine 12 clase?

59%! Atâţia au trecut bacul. Uau! Să destupăm şampania! Unii sunt aproape orgasmatici! A crescut numărul absolvenţilor. Ura! Suntem pe calea cea bună! Suntem pe dracu! Nu spunem ce e mai important. Că, din cei aproape 200.000 de elevi care au terminat clasa a 12-a, un sfert nu s-a prezentat la examen! La nicio probă!

Eu, recunosc, am o problemă mai ales cu aceştia din urmă. Cu ei şi cu cei care îi ţin în şcoală “cu forţa” sau cu indolenţă, până când se pot spăla pe mâini de ei Cu toţi cei care joacă acest teatru penibil şi găunos “de-a şcoala”. Voi vă prefaceţi că ne predaţi şi că vă interesează dacă am înţeles şi asimilat ceva, noi ne prefacem că venim pe la liceu ca să fim atenţi la ce spuneţi voi acolo. Iar părinţii se prefac, la rândul lor, că-şi educă urmaşii şi au grijă ca trecerea acestora prin şcoală să nu fie ca al raţelor prin apă! Toată lumea iese în câştig: cadrele didactice îşi iau salariile, condiţionate aberant de numărul de elevi, şi dau meditaţii aceloraşi elevi pe care ar trebui să-i pregătească la clasă, directorii îşi fac relaţii printre rudele hahalerelor nelăsate repetente, părinţii pasează responsabilitatea şi au pe cine da vina pentru eşecurile odraslelor, iar acestea din urmă mai stau niţel prin cluburi şi malluri pe banii babacilor.

De ce? De ce trebuie trecuţi clasa, chiar dacă nu merită? De ce trebuie să închidem ochii şi să perpetuăm această şaradă falimentară pentru societatea românească? Ok, înţeleg, îi ţinem în şcoală până când cineva va fi în stare să le explice, şi ei vor ajunge la cvasimaturitatea necesară pentru a înţelege la ce e bună cartea. Dar la 16 ani, gata! Au depăşit vârsta la care încep să lucreze cu noţiuni, sau cel puţin aşa susţin psihologii, deci ar cam trebui să fie în stare să înţeleagă că ei nu fac un favor nimănui că se trezesc dimineaţa şi, din când în când, trec pe la liceu ca să-şi salute amicii, să defileze în noile ţoale de firmă, să se laude cu noul iphone şi să fumeze în vreun colţ.

Nu sunt în stare să asimileze un minim de informaţii? Asta e, cu genetica nu te joci! Nu vor s-o facă? La muncă! La săpat şanţuri! De ce trebuie finanţată nesimţirea? Mai mult. O astfel de abordare ar avea efecte benefice şi asupra celor care chiar vor să înveţe. Un număr mai mic de elevi ar duce la scăderea celui al dascălilor. Deci ar rămâne în sistem cei mai pregătiţi şi dedicaţi profesiei. Banii, veniţi din impozite, ar putea fi folosiţi mai judicios pentru salarii decente şi pentru dotări de secol 21. Iar cei care n-au ce căuta acolo să-şi găsească un loc în care să nu mai încurce pe nimeni, ci, dimpotrivă, să poată fi utili societăţii.

Statul ar trebui să-ţi garanteze accesul la educaţie, nu dreptul de a-ţi bate joc de sistemul de învăţământ şi de banii luaţi din taxele celor care muncesc pentru a-ţi crea ţie condiţii să înveţi. Nimeni n-ar trebui să fie obligat să cotizeze pentru ca emisiunile tabloide să se poată lăuda şi cu telespectatori “cu 12 clase”!

PS. Pentru că cineva m-a certat pentru PS-urile mele adresate proştilor, am renunţat. Dar se vede treaba că făceam bine. Aşadar: proştilor, nicăieri în textul de mai sus nu se spune că TOŢI profesorii sunt la fel, că TOŢI directorii de licee sunt la fel, că NICIUNUL din cei care nu s-au prezentat la examen n-o fi avut vreun motiv întemeiat, altul decât că n-a învăţat!

Categorii: timeless, viaţa cetăţii
 
      Ţi-a plăcut?
Şi împarte cu prietenii tăi! Facebooktwitter

Vrei să fii informat rapid despre noile postări de pe blog? Simplu! Abonează-te la newsletter!
  •  

    Ai un comentariu de făcut? Be my guest!

    Nu voi aproba apariţia comentariilor nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar. Și, desigur, nici pe a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine, ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!


    Dacă ai cont de Facebook, poți comenta în acest box. Dacă nu, ai altă opțiune mai jos:

    [fbcomments]

    Dacă nu ai cont de Facebook, folosește acest formular:

    Leave a Reply to Anne Cancel reply


    1. Bun articol si pertinent ! Cati din cei care au comentat pro sau contra, au copiii acum in liceu ?! Sau ati trecut prin “emotiile” examenului … Cum sa avem rezultate bune? cei care se presupune ca formeaza viitorul de maine sunt sa zicem ce a mai ramas ” profesori obositi la propriu si la figurat” trag de ei si vin frustrati la ore, asta daca ajung pentru ce da cele mai multe ori nu fac act de prezenta, predarea se face cu greu si cu reprosuri la adresa elevilor ( ei sunt vinovati pentru salariile lor proaste si nu merita sa se oboseasca sa le predea, pentru ce ei oricum sunt niste idioti genetic). Este un cerc vicios, sistemul de invatamant este la pamant, sunt profesori (numaram pe degete) care vor sa schimbe ceva sau care inca isi fac meseria cu pasiune si “ca la carte”. 90% din cadrele didactice sunt obligati sa vina la job..pentru ca asta au facut toata viata, o alta parte sunt doar in tranzitie. In aceeasi masura sunt si copii care vin la scoala degeaba, ca asa trebuie sa termine amaratele de 12 clase… Nu exista motivare si nu exista metoda didactica, exista frustrare si neglijenta de ambele parti (elevi si profesori ).Promovabilitatea este rezultatul esecului de ambele parti . Sunt copii care invata indiferent de statut sau mediu social, sunt probabil mai inzestrati genetic sau pur si simplu mai constiinciosi . NU se invata oameni buni! nu se preda la ore ! in schimb ne poticnim in regulamente de oridine interioara, taxe pentru plata pazei si regulamente printate la foc automat care fac obiectul muncii de cele mai multe ori. Scoala din RO necesita o schimbare, o revolutie o alta fata si asta o stim toti , dar greau realizabila sau de domeniul SF.Dezamagire este putin spus. Pot sa vin cu argumente dar cred ca nu termin nici maine de povestit

    2. Sunt economist de profesie, si sustin ca DA, toti trebuie sa termine 12 clase, toti trebuie sa faca facultate si mai mult decat atat, pentru ca astfel vor reusi sa produca valoare adaugata prin munca lor. Nu vreau sa fim o natiune de muncitori necalificati, ci o natiune care munceste mai putin dar produce mai mult, o natiune a carei munca aduce o valoare adaugata si, de aceea, e mai bine platita. Si munca necalificata sa o faca cei din alte tari. La noi sa se faca schitele, iar executantii sa fie din alte tari, platiti cu salarii de nimic. Iar la noi sa ramana surplusul.