După cum se ştie, nu sunt un mare fan al firmei RCS-RDS. Am mai scris despre ea aici. Are o mulţime de bube-n cap, pornind de la atitudinea angajaţilor şi ajungând la cea a firmei, în întregul ei, care profită din plin de statutul de cvasi monopol în domeniul televiziunii prin cablu. De aceea nu pot fi bănuit de simpatii subiective când spun că s-ar putea să aibă dreptate în această nouă controversă în mijlocul căreia se află.
De curând s-a iscat o nouă furtună în mediile de socializare, din cauza deciziei RCS de a scoate Discovery din grila platformei Digi. Ca şi în cazul TVR Cultural, s-au mobilizat mult mai mulţi oameni decât arată audienţele că ar fi telespectatori fideli ai canalului, pentru a-l salva de la dispariţia în neant. Petiţii, virale, postări indignate pe bloguri. Sigur, la prima vedere, măsura luată de RCS pare abuzivă şi, mai important, total nepotrivită într-o ţară în care 70% din producţia de televiziune e submediocră şi destinată trepanării hertziene a consumatorilor. Discovery este, în aceste condiţii, o oază răcoroasă într-un cvasideşert mediatic. Unde minţile celor dornici de mai mult decât drăguşence şi lucii, botezaţi şi capatoşi, becali şi diaconeşti, crime şi violuri, incendii şi accidente, pro şi anti băsescu, manele sau chirăială pop românească, pot găsi, condensată, cunoaştere. Adică ştiinţă, istorie, tehnologie, geografie, natură… cam tot ce nu mai face parte din bagajul tinerilor din România.
Pe de altă parte, ascultând replica operatorului de cablu, nu pot să nu mă întreb dacă, nu cumva, are şi el puţină dreptate. În condiţiile în care, aşa cum afirmă (şi cifrele de audienţă deja pomenite nu-l contrazic), doar 1% dintre abonaţii săi sunt telespectatori fideli postului cu pricina, e uşor anormal ca restul de 99% să plătească doar pentru a-l avea în grilă. Mult mai firesc mi s-ar părea ca, odată cu scăderea abonamentului, prin scoaterea canalului Discovery, să se dea posibilitatea celor interesaţi să plătească diferenţa, pentru a se bucura în continuare de interesantele documentare. Aşa cum, dacă sunt pasionat de filme şi nu am net, dau bani ca să văd HBO.
Nu înţeleg refuzul companiei care deţine Discovery de a accepta această variantă, mai ales că, aşa cum ar fi normal, interesele ei ar trebui să depăşească puţin zona pecuniară. În plus, eu sunt convins că cei care dau sute de mii de lei ca să meargă la o piesă de teatru sau pe o carte (prea mult, dacă mă întrebaţi pe mine, în acest moment, în această ţară cultural deshidratată) vor fi dispuşi să dea 5 lei pe lună ca să vadă în continuare canalele preferate.
***
Dacă doreşti să fii informat/ă rapid despre noile postări de pe acest blog, te poţi abona la newsletter (în meniul din dreapta).
1.Sincer ma indoiesc de ” acuratetea ” sondajului RDS sunt seful a 80 de soferi ( stiti considerati categoria a-III-a de oameni ) dar majoritatea urmaresc ei sau familiile lor ( mai bine zis urmareau ) Discovery.
2. Ce inseamna a fi fidel unui post de televiziune ?
E ca in casatorie : pana cand moarte ne va desparti ?
Eu sunt fan Discovery si totusi nu urmaresc ( urmaream) acest post permanent.
3. 1% e un procentaj bun pentru un post de genul acesta .La o grila de peste 100 de posturi e cam la medie . Ce face RDS cu cele care au sub 1%?
Deci in cazul Discovery problema o reprezinta audienta mica, ma-ntreb care a fost atunci problema in cazul Intact, care cereau cam tot atatia bani, 7 milioane, dar care au cel putin 2 posturi care sunt in topurile de audienta. E amuzant cum usor, usor RDS-ul vrea sa dea la o parte toate posturile de pe platforma digitala oferind ca alternativa posturile proprii. Si-a facut Digi 24, a scos A3, si-a facut Digi World si Digi Life, acum scot Discovery si deja se vorbeste ca nu s-ar intelege la pret nici cu Eurosport-ul. Ceea ce e foarte ciudat avand in vedere ca restul firmelor de cablu negocieaza fie cu Intactul fie cu Discovery pana ajung la un acord care sa-l favorizeze pe client.
E amuzanta retorica lor “doar 1% se uita, 100% platesc”. E posibil ca doar 1% se uita, dar multi mai multi au ales sa se aboneze la RDS pentru ca aveau Discovery in grila de programe.
Aici e ca şi la rabin:”Tu ai dreptate!(Radu) Şi tu ai dreptate!(zetu).”Doar că,din toată această zăpăceală creată de RCS-RDS,clientul,cel care dă banii,iese cel mai şifonat pentru că şi-a luat un pachet de programe care între timp…au dispărut.
Cred că-i simplu:cine are banii,ăla alege! Eu voi alege alt operator de cablu,că-s banii mei!Şi dacă nu-mi place nici ăla,pe altul! Că-s banii mei!
Nici eu nu-i iubesc ,dar in sccumpa mea urbe ,Oradea e singurul operator de cablu , mai e un aspect pe care rds-sistii il exploataza si-a intodus in grila propriile prograne de documentar stiintific si calatorie si materialele difuzate sunt chiar bune …